Lianne & Kees ontdekken Azie

compleet genieten in myanmar!

Op 5 augustus werden we uitgezwaaid door ons lieve overbuurjongetje en door de buurman naar het station van Hilversum gebracht. Dit was een leuk begin van onze reis die voor een groot gedeelte goed verliep. De tassen waren keurig ingepakt, nergens hoefden we lang te wachten en voordat we het wisten waren we al aan laatste gedeelte van de vlucht begonnen. Ik bestelde een wijntje bij het eten, maar de stuwardesss keek me raar aan zei dat ze geen wijn bij het ontbijt serveerde... het tijdsverschil was toch wel voelbaar! Na een korte stop in China vlogen we door naar Myanmar. Eenmaal uitgestapt keken we elkaar blij aan. We waren er en het was nog helemaal goed gegaan ook. Maar het spannendste van de reis zou nu nog komen volgens Kees en hij kreeg gelijk. De tassen waren nergens te bekennen en er was niemand die ons echt kon helpen. We hebben het telefoonnummer van ons hostel doorgegeven en zijn toen met een taxi naar het centrum van Yangon gegaan. Onderweg begon het al hevig te regenen en eenmaal in het centrum aangekomen waren de goten overstroomd. De taxichauffeur zei dat het hier elke dag regent. Een paraplu kopen (zat ook in de bagage) was dus geen overbodige luxe. Samen hebben we eronder gelopen en de stad bekeken. Ons hostel zit bij een marktje. Hier verkopen ze vis, vlees, groente, bloemen, zaden en nog veel meer dingen die de meest vreemde geuren verspreiden. Wanneer je de trap naar de beneden afloopt dan kom je gelijk veel mensen tegen. De mannen lopen allemaal in een lange doekrok. De mensen zijn hier arm, maar de meeste mensen hebben wel iets van een baantje. Na een werkdag eten ze in de standjes langs de straat. Ze hebben een zwaar leven, maar zijn gelukkig. Je kan duidelijk merken dat hier de laatste jaren veel meer vrijheid is gekomen. Onze tweede dag begon goed. Het was prachtig weer! We zijn we naar de Schwedagon Pagode geweest. Dit is de grootste van deze stad. Het was mooi om te zien hoe de zon op het goud scheen. In deze pagode zit ongeveer 50.000 kilo bladgoud en wel duizenden edelstenen verwerkt. scheen. De pagodes zijn erg belangrijk voor de mensen hier. In de middag zijn we naar het Kandawgyi - meer geweest. Dit meer is vroeger aangelegd door de Britten en wordt goed onderhouden. Het was fijn om na de drukte van de stad even te genieten van de rust en mooie natuur. Je wordt gastvrij ontvangen in dit land. Echt veel toeristen zijn er niet en we hebben dan ook al meerdere keren een fotosessie gehad met mensen van hier. In ons hostel hebben ze ons goed geholpen. Na een aantal telefoongesprekken zijn we naar het vliegveld gegaan. Het bleef spannend tot het einde, maar toen uiteindelijk in een achteraf-kamertje hebben we de tassen gevonden. Die avond hebben we lekker gegeten en myanmees biertje gedronken. We kunnen nu in schone kleren verder gaan met genieten van Myanmar :-)

Jany

Nou dat is achteraf goed gegaan, dus zal het verder vast ook goed verlopen!

Carola

Leuuk verhaal en mooie foto's!! X

Henriëtte

Prachtig, vooral dat goud op de achtergrond van het meer... En ja.. Jullie kwamen er op de voorgrond ook mooi uit ????

Magchelien

Ik heb genoten van jouw 1e reisverslag. Ik zag het voor mij. Ga zo door als je het kan doen. Het is leuk om mee te reizen. Maar jullie mogen vooral genieten daar en alles in jullie opnemen wat er te zien is. Heel veel succes met de verdere reis. De foto van jouw terug gevonden tas was geweldig. Het geluk spatte er af!! liefs, mama