Lianne & Kees ontdekken Azie

Terugkomst in Nederland en statistieken

Dit is het laatste blog van onze vakantie, droomreis kan ik het beter noemen. Wat hebben we veel meegemaakt. Het is een hele afwisselende reis geworden met verschillende landschappen, culturen en activiteiten. Het was een aaneenschakeling van hoogtepunten die we met zijn tweeën konden ervaren. Dat je alles kan delen (mooie, romantische en avontuurlijke momenten en soms vermoeide onvoorspelbare momenten) maakt het extra bijzonder.

En nu zijn we weer in Nederland, een raar idee dat we in de zomer zijn vertrokken en nu in het donker en de kou weer terug komen. Een grappig gezicht Kees nog in kortebroek en teva's. Onze terugreis ging voorspoedig, iets te.... Gezien we ons welkomscomitee op schiphol hebben gemist. Stefanie en mama waren om 5 uur opgestaan en stonden met ballonnen op Schiphol ons op te wachten. We hebben ze uiteindelijk bij onze overburen voor het eerst gezien. Hier stond er namelijk een heerlijk ontbijtje voor ons klaar, dus een warm welkom was het zeker! Na wat geklets zijn we lekker in ons eigen bedje gedoken. Om vervolgens heel raar wakker te worden. We waren helemaal de weg kwijt. Ik had geen idee in welk hotel ik sliep en schrok me rot toen ik een foto van mezelf aan de muur zag hangen. Kees zei halverwege zijn slaap dat we weer door moesten. Ik begreep niet waarheen, we waren toch thuis? Het voelt raar alosof je uit een ander leven bent weggerukt en het poppetjes nu weer in het oude leventje wordt geplant. We hebben iets te lang geslapen en om 8 uur s avond besloten we om toch maar even naar de supermarkt te gaan en weer zelf te koken. Het normale leven gaat door, al zal het wel wennen zijn. Gelukkig hebben we zoveel mooie herinneringen dat we wel weer even vooruit kunnen :-)

Hieronder nog wat statistieken :-)

Aantal landen: 7 ( Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam, Maleisië, Indonesië, China )

Aantal vluchten: 13

Aantal vervoersmiddelen: 13 (bus, olifant, trein, vliegtuig, paardenkar, auto, fietskar,metro, boot , scooter/brommer, paardenrug en de benenwagen hebben we ook zeker gebruikt :-)

Aantal liters drinkwater: 400+

Aantal kilo rijst: Veeeeel

Aantal km samen op de brommer: 500+

Langste tijd in bus : 13 uur

Hoogtepunten: samen op de scooter in Bagan, slapen in het klooster, rijden op olifant, alleen op hoogvlakte in Ponsavan, uitzichten door het pure leven van Laos, paradise cave in Vietnam, lokaal feest in Hoi An, heerlijke gerechten eten, jungletour borneo, baby schildpad vinden op Kees zijn verjaardag, top bereiken van Mnt Kinabalu, dolfijnen bij de boot, komododraken zien, wandelen en fietsen door de rijstvelden, vulkaan op Bali, het helembed in resort, de gastvrije bevolking overal en tot slot de romantische paardrijrit. Lianne kon niet kiezen :)

Dieptepunt: Kees zien met Kiespijn en koorts in een vreemd land, oververmoeid zijn en niet meer je tas in kunnen pakken, overgeven op de mount Kinabalu en niet lekker zijn maar wel door willen ( en gaan :-), na de komodotour vermoeid zijn en elkaar niet meer kunnen verstaan of begrijpen, de taxi maffia die je op wil lichten

Overbodige spullen: mascara ( niet 1 keer opgedaan) fleecetrui ( te warm en zwaar) bergschoenen die te klein waren, au :-(

Handige spullen : lakenzak , een must! en de camara die tegen een stootje kan.

Spullen die kapot zijn gegaan: teva's, tijdens de wandeling... En rugzak

Spullen die kwijt zijn geraakt: Niks :-) De sleutel van hotel niet mee gerekend, die was altijd en overal kwijt.

Aangetroffen beesten in de slaapkamer: Kakkerlakken, rat, bedbugs, muggen en gekko's

Bijzondere beesten in het wild : flying lemuren slow loris

Mooiste zonsopkomst : vanaf de Batur vulkaan

Mooiste zonsondergang: vanaf de boot naar Komodo

Aardige mensen: man op brommer die ons naar hostel wilde brengen, jongen die zijn mobiel uit leende, meisje dat hielp bij de bus , man in hotel die ijs kwam brengen voor de kies van kees, gids van wie we handschoenen mochten lenen, mannetje die Kees leerde paardrijden en nog wel meer mensen :-)

Onaardige mensen : vrouwtje bij wie we benzine kochten en niet mochten schuilen voor de regen en wat opdringerige taxi chauffeurs.

Tot slot Durian missers:

Durian het fruit wat stinkt, slecht smaakt en bovenal talrijk is in Z-OAzië. Een aantal keer toch per abuis gekocht: Groot pak koekjes met Duriam smaak, Durian spekkoek, mc flurry in Durian smaak. Jakki

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties! We hebben ze met veel plezier gelezen.

LIanne en KEes

Jany

Leuk dit!

jantine@home.nl

Welkom thuis! Ook nog een leuk huis wat op jullie wachtte! Ik ben alless gelezen en meegenoten!

Riet van der Laan

Welkom thuis in ons mooie kikkerlandje Ik heb genoten van jullie mooie verhalen. Nog even bijkomen en dan
begint hetwerkzame leven weer
liefs en groetjes
tante Riet

herma

Blij dat jullie een onvergetelijke reis hebben gehad.
Mooie onderwaterfoto's!

Annemiek

Leuk, zo'n laatste afsluiting van jullie blog!!! Wat ongelooflijk veel mooie dingen hebben jullie meegemaakt en fijn dat jullie zoveel aardige mensen hebben ontmoet. Ik kijk er naar uit om jullie zaterdag weer te zien!
Liefs Annemiek